6 клас.
Варіативний модуль « Технологія виготовлення виробу оздобленого аплікацією з природного матеріалу »
Тема уроку. Людина, рослина, довкілля. Сам собі дизайнер
Мета:
поширення знання про різноманітність квітково-декоративних рослин, їх види, значення в житті людини;
ознайомлення з поняттями «фітодизайн» і «флористика» як провідними видами декоративно-прикладного мистецтва;
розвиток зорової уяви, увагу, естетичного смаку, творчого потенціалу,
виховання бережливого ставлення до природи.
Тип уроку: удосконалення практичних знань та вмінь.
Інструментарій уроку:
Форма уроку – інтегрований.
Модель навчання – інтерактивна.
Методи і прийоми: міжпредметні зв’язки, групова робота, дискусії,
Обладнання:
таблиці, малюнки, дидактичний матеріал;
інструкційні картки;
тестові завдання;
живі рослини;
природний матеріал;
ручні інструменти та аксесуари для практичної роботи;
ХІД УРОКУ
І. Організація учнів класу
1. Привітання
2. Перевірка готовності учнів до роботи
3. Створення позитивного емоційного настрою
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вчитель: Сьогоднішній урок незвичайний. Він має ще раз підтвердити стару істину, що все в житті людини гармонійно пов’язане: явища, почуття і навіть шкільні предмети.
Ви це могли помітити на уроках природознавства, біології, адже там ви вивчаєте рослини. А сьогодні на уроці ви краще запам’ятаєте правила догляду за рослинами та виготовите незвичайні речі власними руками з них. Вашими поробками ви можете прикрасити інтер’єр свого будинку.
Повідомлення теми уроку.
Тема уроку «Людина, рослина, довкілля. Сам собі дизайнер».
Давайте разом спробуємо довести що (подискутуємо):
- людина не може прожити без квіткових рослин;
- рослини можуть допомогти тим, хто хоче про когось дбати;
- рослини – це розкіш, доступна кожному;
- рослини – радість наших очей;
- рослини – це простір для творчості і прояв ваших здібностей;
- рослину можна виростити в якості подарунка своїми руками до будь-якого свята.
IІІ. Актуалізація опорних знань
Озирніться на рослини, які знаходяться в цьому кабінеті, саме ми з вами їх пересаджували, розсаджували і доглядали.
Яке значення квітів у житті людини?
Вчитель біології. А чи пам’ятаєте ви правила догляду за рослинами? (тест на картках). Цікавинки по догляду за квітами.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель географії (виступ про цікаві квіти різних країн)
Вчитель: А чи хотіли б ви дізнатися, що означає «фітодизайн»?
«Фіто» – рослина, «дизайн» – це проектування, мета якого – створення комфортних умов середовища навколо людини.
А фітодизайн – це проектування всього, що пов’язане з рослинним світом: інтер’єру приміщень та ділянок території.
А чи можете ви пояснити, хто такий дизайнер?
Дизайнер – це нова професія, представники якої займаються художнім оформленням.
А чи можуть вони обійтися без рослин у своїй роботі?
Отже, рослини – це доступна розкіш, якою можна прикрасити все навколо.
Основні принципи фітодизайну:
- краса
- зручність
- незвичайність
Вчитель: Окремий напрямок фітодизайну – це флористика – вид декоративно-прикладного мистецтва, у якому витвори мистецтва створюються із засушених рослин, листя, трави, квітів, насіння рослин та іншого природного матеріалу.
В нашому селі живе незвичайна людина – Мірошник Ольга Валентинівна. Вона малює і фарбами, як художник, а пелюстками квітів, травинками, насінням, природним матеріалом. Вона підготувала поради для нас.
Вчитель. А чи знаєте ви легенди про квіти?
Легенда. Назва квітки "гіацинт" з грецької означає "квітка дощів",але греки одночасно називали його
квіткою печалі і ще"квіткою пам'яті" про Гіацинта.
Юний син царя Спарти Гіацинт був такий прекрасний,що затьмарював
красою навіть богів-олімпійців.Красивому юнакові допомагали бог південного вітру Зефір і Аполлон. Часто відвідували вони свого друга наберегах Эврота в Спарті і проводили з ним час, то полюючи в лісах, що густо розрослися, то розважаючись спортом, в якому спартанці були незвичайно спритні і майстерні.
Одного разу Аполлон і Гіацинт змагалися в метанні диска. Все вище і вище здіймався бронзовий снаряд, алевіддати перевагу
кому-небудь із спортсменів було неможливо - Гіацинт ні в чому не поступався богові.
Напружуючи останні сили, метнув диск Аполлон під самі хмари, але Зефір, побоюючись поразки друга, так сильно подув, що диск несподівано ударив в обличчя Гіацинту. Рана виявилася смертельною. Аполлон, засмучений смертю юнака, перетворив краплі його крові на прекрасні квіти, щоб пам'ять про нього вічно жила серед людей.
V. Фізкультхвилинка
VІ. Формування практичних умінь і навичок
А тепер запрошуємо вас створити диво своїми руками.
Практичну роботу ми розпочинаємо,
Завдання за групами обираємо.
- А яку назву мають ваші групи?
(«Чорнобривці», «Мальва», «Ромашка», «Барвінок»)
Сухоцвіти красою та привабливістю не зможуть перевершити живі квіти, але здатність тривалий час зберігати колір та привабливий вигляд дає змогу робити з них цікаві і справді казкові композиції. Давайте разом зробимо з них сувеніри для нашої оселі та будемо дарувати радість іншим. Фантазуйте, вигадуйте.
Практична робота (диференційована)
1. Аналіз завдань практичної роботи
Мета практичної роботи - створити композицію з сухих рослин, які ми збирали і сушили влітку в таборі. Ваше завдання: скласти букет, дати йому назву і підготувати маленьку презентацію своєї композиції. По закінченні роботи ви оціните роботу інших груп.
2. Забезпечення необхідними матеріалами та інструментами.
3. Правила техніки безпеки, організації робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками.
5. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
6. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий).
7. Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.
8. Підведення підсумків практичної роботи:
- демонстрація кращих робіт;
- аналіз недоліків у роботах та шляхи їх усунення;
- презентація композиції
- оцінювання завдань практичної роботи.
VІІ. Оцінювання учнів.
VІІІ. . Підсумок уроку. Рефлексія.
Вчитель: Давайте разом подумаємо, чи справдились наші очікування? Чи всього ми досягли, що хотіли?
- Що нового дізналися на уроці?
- Чого навчилися? Яку роботу виконали?
- Чи сподобалися вам ваші вироби?
- Де ви плануєте використати свою роботу?
ІХ. Домашнє завдання.
На вибір. Підібрати легенду або розповідь, про квітку на честь якої у вас була названа команда.
|