Четвер, 25.04.2024, 11:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Творча майстерня вчителя

Меню сайту
Новини сайту
Надія школи
Працюємо і навчаєм
Ми навчаємося не для школи, а для життя. Сенека Молодший День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно. Н.С.Станіславський Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя. Сухомлинський В.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти урокув фізики » 7 клас

Конпект уроку фізики, 7 клас "Атмосферний тиск. Барометри"
15.02.2017, 21:37

Мета:

- дати уявлення про атмосферний тиск, формувати знання про причини зміни атмосферного  тиску, дати поняття про практичне застосування знань про дію атмосферного тиску, познайомити з будовою та принципом роботи барометра;

-  розвивати логічне мислення, інтелект, науковий світогляд; практичні навички роботи з фізичним обладнанням, підручником;

- виховувати працьовитість, старанність, колективізм, бережливе ставлення до обладнання. залучати школярів до інтерактивних бесід та ігор.

Обладнання: барометр, шприц, піпетка, лівер, склянка з водою, папір.

                     

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-дослідження.

                                                        Хід уроку:

І. Етап орієнтації.

«Замало бути обізнаним у нових ідеях. Потрібно знати, де можна

Використати ці ідеї, вміти з ними поводитися, а не лише захоплюватися.»

                                                Майкл Фурман

ІІ. Покладання мети.

Бесіда з класом.

1. Сформулюйте закон Паскаля.

2. Що називається гідростатичним тиском?

3. Як розрахувати тиск рідини на дно і стінки посудини?

4. Від чого залежить гідростатичний тиск?

5. Чому водолази на великих глибинах користуються скафандрами, що виготовлені з кращих сортів сталі?

6. На якому поверсі будинку вода з кранів витікає під більшим тиском: нижньому чи верхньому?

7. Чому стінки внутрішніх органів глибоководних риб, швидко витягнутих на поверхню, виявляються розірваними?

8. Наведіть приклад застосування сполучених посудин.

9. Закон сполучених посудин.

Розв’язування задач ( паралельно).

  1. Аналіз домашньої задачі № 191 ( один учень)

Який тиск створює гас на дно бочки, висота якої 1,2 м?

  1. Біля нашої школи є водонапірна башта. Напір води у водокачці створюється насосами. На яку висоту піднімається вода, якщо тиск, який створюється насосом, дорівнює 400 кПа? ( робота з карткою)  
  2. Тиск у морі може бути достатньо великим, щоб нашкодити здоровю живих істот та загрожує їх життю.  На якій глибині тиск у морі становить 412 кПа? ( колективно)   



 

Мотивація навчальної діяльності.

   Учитель.  Спостерігаючи, як ходять, бігають, стрибають люди, нікому не спаде на думку, що на кожного з них тисне стовп повітря масою близько 15 т. Спробуйте уявити себе, весело підстрибучим із таким тягарем на плечах. Не виходить? Звідки ж узялася така маса повітря і чому ми не беремо її до уваги щохвилини? Про це ви дізнаєтеся на сьогоднішньому уроці.

Запис теми.

Працювати будемо згідно плану уроку.

ІІІ. Етап проектування.

  1. Ознайомлення з поняттям  «атмосферний тиск».
  2. Вимірювання атмосферного тиску. Дослід Торрічеллі.
  3. Барометри. Будова та принцип роботи барометрів.
  4. Залежність  атмосферного тиску від висоти.
  5. Вплив зміни атмосферного тиску на живі організми.

ІV. Організація виконання плану.

   Учитель. Люди живуть на дні повітряного «океану» - атмосфери. Усі тіла й речовини, у тому числі й атмосферне повітря, мають вагу, хоча повітря дуже легке, але протяжність його шару обчислюються багатьма сотнями кілометрів. Наслідком цього і є атмосферний тиск повітря.

Дослід 1.

     Нальємо в склянку води, накриємо аркушем паперу і швидко перевертаємо на долоні. Заберемо руку – вода зі склянки не виливається. Це атмосферне повітря тисне на аркуш.

Дослід 2.

     Візьмемо дві скляні трубки й опускаємо до склянки з водою. Закриємо верхні отвори пальцями і піднімемо трубки. Вода не виливається, доки ми не відкриємо один з верхніх отворів. Це тисне повітря на воду.

      Атмосферний тиск є одним з показників погоди. Тривалий час люди не здогадувалися про його існування. Першим довів існування атмосферного тиску і виміряв його італійський вчений Еванджеліста Торрічеллі в середині 18 ст. для цього він використав запаяну з одного кінця скляну трубку завдовжки 1 м із нанесеними поділками. Трубку він наповнив ртуттю і перевернув її у миску з водою. При зміні тиску ртуть у трубці то піднімалася, то опускалася – цей прилад був названий ртутним барометром. За одиницю тиску прийняті міліметри ртутного стовпа ( мм рт.ст.)

   Якщо атмосферний тиск збільшується – то буде ясно, якщо – зменшується – похмуро.

   Нормальним атмосферним тиском прийнято вважати тиск атмосфери, що дорівнює тиску стовпа ртуті висотою 760 мм при  0 0  С.

Еколог - консультант

Основні пояси атмосферного тиску на Землі.

Утворення поясів із переважанням низького і високого тиску пов’язано з властивостю повітря змінювати об’єм і масу залежно від температури. ( згадайте домашню кухню, коли мама готує їжу – внизу холодніше ніж під стелею). На Землі утворюються три пояси з переважанням низького тиску: у районі екватору, помірних широтах, і чотири – із переважанням високого тиску.

   Аналіз таблиці виміряного атмосферного тиску на різних висотах( ст.98) підручника.

Практичне застосування знань про дію атмосферного тиску.

Демонстрація.

  1. Робота присосків для кріплення предметів.
  2. Принцип роботи медичного шприца, піпетки.
  3. Принцип роботи лівера.

Виступ винахідника – раціоналізатора « Принцип роботи поїлки з поліетиленової пляшки»

    Для вимірювання атмосферного тиску на практиці використовують барометр – анероїд і барограф.



 

Робота в парах. Ознайомитися з будовою та принципом роботи барометрів. Аналіз роботи. Демонстрація барометра – анероїда.



 

Практична робота. ( повторення інструктажу з техніки безпеки) «Вимірювання атмосферного тиску

Віртуальна екскурсія до кабінету фізики іншої школи.



 

Робота інформаційного бюро.  « Це цікаво знати» ст. 101.

Робота інформаційного бюро. « Це цікаво знати» ст.104.

 

 Розв’язування задач усно ( ланцюжком203, 204, 205, 207.

  

 Гра «Вірю – не вірю»(відповідь так – хлопок в долоні, ні - розведемо руками)

 1. Атмосферний тиск – це сила, з якою повітря тисне на земну поверхню.

 2. Атмосферний тиск знижується з підняттям на 1 км на 10,5 мм рт. ст..

 3. Атмосферний тиск вимірюється за допомогою барометра.

 4. Нормальним атмосферним тиском для всіх точок планети є 760 мм рт.ст

Працює довідкове бюро.

       Ще в 1924 р. альпіністи на Евересті відзначали, що після дев'яти тижнів, проведених на проміжних висотах, людина може піднятися до 8530 м і спати дві або три ночі на висоті до 8230 м. Як показали вперше підйоми на вільних аеростатах в сімдесятих роках минулого століття, неадаптований повітроплавець, піднявшись на такі висоти, швидко втрачав свідомість і гинув. Якщо в барокамері на рівні моря піддати людей дії зниженого тиску, то при тиску, відповідному висоті 7620 м, вони втрачають свідомість через 10 хвилин, а при тиску, відповідному висоті 8230 м, - через 3 хвилини.

Найбільша відома висота, на якій є постійне населення, дорівнює 5335 м. В Андах на цій висоті є селище при руднику під назвою Аконквілча. Кажуть, що шахтарі вважають за краще щодня опускатися з цієї висоти на 455 м і не жити в спеціальному таборі, побудованому для них адміністрацією копальні на висоті 5790 м.

V. Усвідомлення досягнення мети.

Запитання підручника ст.101, §27.

Виділення головного. Робота з підручником.

Які труднощі ви відчули при вивченні матеріалу?



 

Продовжте мою думку:

Я не вмів, тепер вмію…

Я не знав, тепер знаю…

Де на практиці можна використати одержані знання?



 

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати текст § 27, дати відповідь на запитання;.

 Скласти екологічну задачу на  визначення атмосферного тиску на різній висоті.

Індивідуальне завдання ( підготувати цікавий дослід на умови плавання тіл, одержавши попередню консультацію вчителя

    



 



 

                    



 



 



 



 



 



 



 



 

Подпись: 


 

1. Формування поняття про тиск і силу тиску.
2. Встановлення залежності тиску дослідним методом.
3. Розв’язування задач на обчислення тиску, сили тиску.
4. Практичне застосування матеріалу.
5. Тиск в живій природі.







.)



 



 

Категорія: 7 клас | Додав: hraisa660404metaua | Теги: Атмосферний тиск
Переглядів: 1116 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Народження сайту
11 лютого 2017 року
Моя Батьківщина
flag-ukrainy-animatsionnaya-kartinka-0015 Моя Україно прекрасна, пісень і волі сторона. Олександр Олесь
Щорічні конкурси
Вхід на сайт
Пошук