Субота, 20.04.2024, 11:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Творча майстерня вчителя

Меню сайту
Новини сайту
Надія школи
Працюємо і навчаєм
Ми навчаємося не для школи, а для життя. Сенека Молодший День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно. Н.С.Станіславський Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя. Сухомлинський В.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Практичні рекомендації проведення інтегрованого уроку

Практичні рекомендації проведення інтегрованого уроку

Школьна Р.М.

Інтегрований урок – це нетрадиційний вид уроку. Інтегрований урок це творчість двох (або кількох) педагогів, яка переростає у творчий процес в учнів. Чому? Тому, що вивчення якоїсь проблеми на грані двох (або кількох) наук - це завжди цікаво, такий вид діяльності викликає високу мотивацію.

Інтеграція змісту декількох предметів формує цілісні знання, об’єднує спільною метою в межах уроку, допомагає поєднати дітей, які віддають переваги різним наукам і бувають пасивними на звичайних уроках.

Звичайно, проведення бінарних уроків потребує серйозної підготовки, поєднаної з подоланням деяких труднощів:

  • не завжди теми в програмах навчальних предметів, які варто об’єднати, сформульовано однаково. Тому, виявивши спільне, доводиться змінювати формулювання тем;
  • часто уроки, які можна інтегрувати, відповідно до вимог програми, мають проходити з великим проміжком часу, що ставить вчителів (з дозволу адміністрації) перед необхідністю вносити корективи до навчального плану.

План підготовки до бінарного уроку

Перший етап. Учителі-однодумці визначають тему, цілі, задачі уроку, спільні для обох (трьох, чотирьох…) предметів та специфічні для кожного. Проведення уроку доцільне лише за умови наявності спільної мети. Залежно від теми, мети та завдань уроку визначається його тип.

Другий етап це спільна робота вчителів з обраних предметів. Під час цього етапу:

розробляється план-сценарій уроку;

ведеться підготовка фактичного і дидактичного матеріалу, який добирається у відповідності до теми, задач, типу уроку, з урахуванням вікових та індивідувальних особливостей школярів;

обирається найбільш ефективне поєднання методів і прийомів – відповідно до поставленої мети, змісту навчального матеріалу, дидактичних задач навчальних предметів, що інтегруються;

планується структура уроку ( при цьому робиться акцент на самостійній пізнавальній діяльності учнів), створенні проблемних ситуацій з урахуванням логіки навчальних дисциплін;

визначається ступінь участі кожного з вчителів: або обидва працюють на рівних, або хтось із них «включається» в урок епізодично.

Третій етап включає в себе контрольний огляд і корекцію розроблених матеріалів до уроку. На цьому етапі вчителі об'єднують свій матеріал, визначають домашнє завдання учням по кожному з предметів.

Четвертий етап – це планування бінарного уроку в розкладі занять. Найкращий варіант – на бінарне заняття відводиться два уроки підряд (дві академічні години). На жаль, бінарні уроки в класно-урочній системі - це виняток із правила. Їх важко спіставити з навчальною програмою двох, трьох предметів, виникають складнощі з розкладом.

Бінарні уроки:

служать засобом підвищення мотивації навчання, тому що створюють умови для практичного застосування знань;

розвивають навички самоосвіти, тому що велику частину підготовки до уроку учні здійснюють самостійно і в позаурочний час;

розвивають аналітичні здібності і винахідливість;

володіють величезним виховним потенціалом;

Завдання бінарних уроків:

Застосування сучасних педагогічних технологій як форми організації навчання.

Поєднання теорії і практики або двох предметів, як вид навчального заняття.

Мета бінарного уроку:

Створити умови мотивованого практичного застосування знань, навичок та вмінь, дати учням можливість побачити результати своєї праці і отримати від неї радість і задоволення.

Зацікавити дітей вивченням предметів, зробити уроки цікавими, захоплюючими.

Удосконалення комунікативно-пізнавальних вмінь, спрямованих на систематизацію і поглиблення знань, і обмін цими знаннями в умовах співробітництва.

Типи і форми бінарних уроків

Тип уроку: урок формування нових знань

Уроки формування нових знань конструюються у формах:


 

урок-лекція;

урок-подорож;

урок-експедиція;

урок-дослідження;

урок-інсценівка;

навчальна конференція;

урок-екскурсія;

мультимедіа - урок;

проблемний урок.


 

Можна залучати і учнів до підготовки інтегрованого уроку, заздалегідь пропонуючи їм підготувати якусь частину нового матеріалу. Таким чином, ви вже робите урок рольовим.

Часто інтегровані уроки проводяться у формі семінарів. Це поширена практика. Семінари, у свою чергу, підрозділяються на семінар-дослідження, семінар-дискусію і семінар-«круглий стіл».

Висновок.

Бінарні уроки сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів, активному, емоційному сприйняттю ними нових знань, розвитку в них творчого та самостійного мислення.

Категорія: Мої статті | Додав: hraisa660404metaua (26.12.2017)
Переглядів: 365 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Народження сайту
11 лютого 2017 року
Моя Батьківщина
flag-ukrainy-animatsionnaya-kartinka-0015 Моя Україно прекрасна, пісень і волі сторона. Олександр Олесь
Щорічні конкурси
Вхід на сайт
Пошук