Четвер, 02.07.2020, 21:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Творча майстерня вчителя

Меню сайту
Новини сайту
Надія школи
Працюємо і навчаєм
Ми навчаємося не для школи, а для життя. Сенека Молодший День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно. Н.С.Станіславський Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя. Сухомлинський В.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Творча лабораторія » Екологічне виховання на уроці

Тема "Робота. Потужність. Енергія". Самостійна робота
22.04.2017, 18:09

Під час вивчення характеристик кінетичної та потенціальної енергій звертаємо увагу на існування їх у природі.

Людина, безумовно, впливає на навколишнє середовище, однак у природі існують механізми, що врівноважують, що підтримують середовище і спільноти, що живуть у ній, у стані рівноваги, коли всі зміни відбуваються досить повільно. Проте в багатьох випадках господарська діяльність людини порушує рівновагу, підтримувану цими механізмами, що призводить до швидких змін умов навколишнього середовища, з якими ні людина, ні природа не можуть успішно справитися.

Традиційне виробництво енергії, що дає величезні кількості забруднювачів води і повітря, - один з видів такої діяльності людини.

Дивно, що всього двісті років тому людство, крім енергії самої людини і тварин, володіло тільки трьома видами енергії: Сонця, води, вітру.

Енергія вітру обертала крила вітряних млинів, на яких мололи зерно чи ткали. Для того, щоб можна було скористатися енергією води, необхідно, щоб вода бігла вниз до моря від вище розташованого джерела, де річка наповняється за рахунок дощів, що випадають.

За останнє десятиліття інтерес до цих джерел енергії постійно зростає, оскільки в багатьох відносинах вони необмежені. У міру того, як постачання палива стає менш надійним і більш дорогим, ці джерела стають усе більш привабливими і більш економічними. Підвищення цін на нафту і газ послужило головною причиною того, що ми знову звернули свою увагу на воду, вітер і Сонце.

Людина, безумовно, впливає на навколишнє середовище, однак у природі існують природні механізми, що врівноважують, що підтримують середовище і спільноти, що живуть у ній у стані рівноваги, коли всі зміни відбуваються досить повільно. Проте в багатьох випадках господарська діяльність людини порушує рівновагу, підтримувану цими механізмами, що призводить до швидких змін умов навколишнього середовища, з якими ні людина, ні природа не можуть успішно справитися.

Традиційне виробництво енергії, що дає величезні кількості забруднювачів води і повітря, - один з видів такої діяльності людини.

 

Тема. Робота, потужність. Розв’язування задач. Самостійна робота.

Варіант 1

  1. За який час вантажівка виконає роботу 250 МДж, якщо вона розвине потужність 100 кВт?

2. У Київському водосховищі, створеному на р. Дніпро у 1964 p., накопичено 3700 млн м3 води, штучно піднятої за допомогою греблі на висоту 11,5 м. Обчисліть потенціальну енергію усієї піднятої у цьому водосховищі води, узявши за висоту її підйому половину висоти греблі (6 м).

Варіант 2

1. Тепловоз ТЕП-70, який обслуговує «Столичний експрес» на ділянці Харків-Полтава, за максимальної швидкості 160 км/год розвиває силу тяги 59 кН. Визначте потужність тепловоза.

2. У Канівському водосховищі, створеному на річці Дніпро 1978 p., накопичено 2500 млн м3 води, штучно піднятої за допомогою греблі на висоту 10,5 м. Обчисліть потенціальну енергію усієї піднятої у цьому водосховищі води, узявши за висоту її підйому половину висоти греблі (5 м).

Варіант 3

1. Швидкісний потяг TGV (Франція) розвинув швидкість 575 км/год. Якою є потужність його двигуна, якщо сила опору руху потяга за такої швидкості становить 115,2 кН?

2. У Кременчуцькому водосховищі, створеному на річці Дніпро 1959p., накопичено 13 500млнм3 води, штучно піднятої за допомогою греблі на висоту 17 м. Обчисліть потенціальну енергію усієї піднятої у цьому водосховищі води, узявши за висоту її підйому половину висоти греблі (8,5 м).

Варіант 4

1. Яка потужність двигуна двомоторного літака, якщо під час польоту зі швидкістю 540 км/год сила опору руху літака становить 1,6 кН?

2. У Дніпродзержинському водосховищі, створеному на річці Дніпро 1963 p., накопичено 2500 млн. м3 води, штучно піднятої за допомогою греблі на висоту 12,6 м. Обчисліть потенціальну енергію усієї піднятої у цьому водосховищі води, узявши за висоту її підйому половину висоти греблі (6,3 м).

Варіант 5

1. Автомобіль рухається дорогою зі швидкістю 180 км/год. Визначте силу опору його руху, якщо потужність, яку розвинув двигун автомобіля, становить 75 кВт.

2. У Дніпровському водосховищі, створеному на р. Дніпро 1932 p., накопичено 3300 млн. м3 води, штучно піднятої за допомогою греблі на висоту 35,4 м. Обчисліть потенціальну енергію усієї піднятої у цьому водосховищі води, узявши за висоту її підйому половину висоти греблі (17,7 м).

Варіант 6

  1. Двигуни корабля розвинули потужність 20 МВт. З якою швидкістю рухається корабель, якщо сила опору його руху у воді дорівнює 200 кН?

2. У Каховському водосховищі, створеному на р. Дніпро 1955 p., накопичено 18 200 млн. м3 води, штучно піднятої за допомогою греблі на висоту 16м. Обчисліть потенціальну енергію усієї піднятої у цьому водосховищі води, узявши за висоту її підйому половину висоти греблі (8 м).

Варіант 7

1. Яку силу потрібно прикласти до тіла, що проходить шлях 200 м, щоб виконати роботу 40 кДж?

2. У Дністровському водосховищі, створеному на р. Дністер 1981 p., накопичено 3000 млн м3 води, штучно піднятої за допомогою греблі на висоту 55 м. Обчисліть потенціальну енергію усієї піднятої у цьому водосховищі води, узявши за висоту її підйому половину висоти греблі (22,5 м).

Варіант 8

1. Під дією сили 100 кН було виконано роботу в 0,5 МДж з переміщення тіла. На яку відстань перемістилося тіло?

2. У Глибочицькому водосховищі, створеному на р. Південний Буг 1960 p., накопичено 10,7 млн м3 води, штучно піднятої за допомогою греблі на висоту 12,8 м. Обчисліть потенціальну енергію усієї піднятої у цьому водосховищі води, узявши за висоту її підйому половину висоти греблі (6,5 м).

 

 

Категорія: Екологічне виховання на уроці | Додав: hraisa660404metaua | Теги: робота, потужність, Екологія. Енергія
Переглядів: 280 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Народження сайту
11 лютого 2017 року
Моя Батьківщина
flag-ukrainy-animatsionnaya-kartinka-0015 Моя Україно прекрасна, пісень і волі сторона. Олександр Олесь
Щорічні конкурси
Вхід на сайт
Пошук