Четвер, 09.07.2020, 17:24
Вітаю Вас Гість | RSS

Творча майстерня вчителя

Меню сайту
Новини сайту
Надія школи
Працюємо і навчаєм
Ми навчаємося не для школи, а для життя. Сенека Молодший День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно. Н.С.Станіславський Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя. Сухомлинський В.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Інформація про участь в обласному семінарі "Нормативні та навчальні засади викладання інтегрованого курсу "Природничі науки"

 

 

 

 

 

07 червня 2018 року на базі Миколаївської гімназії № 2 Миколаївської міської ради (директор Федоренко В. А.) проведено засідання обласних методичних активів керівників районних (міських) методичних об’єднань учителів біології, фізики та астрономії, хімії.

На пленарній частині засідання Захар Ольга Герасимівна, кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО, привітала учасників заходу та наголосила на особливій місії вчителя в сучасному суспільстві.
Клименко Л. О., кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ МОІППО, заслужений працівник освіти України, висвітлила пріоритети діяльності кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського ОІППО в підвищенні кваліфікації вчителів-природничників закладів загальної середньої освіти області. Також Людмила Олександрівна зупинилась на науково-методичних заходах, запланованих кафедрою в наступному навчальному році, обґрунтувала їх значення для фахового становлення сучасного вчителя. Запросила взяти участь в конкурсі «Енергія».


 

Практична частина засідань відбулася в секціях.

Під час роботи секції «Фізика та астрономія» обговорювались науково-методичні засади конструювання змісту навчання фізики та астрономії в старшій профільній школі (Ліскович О. В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ МОІППО), особливості реалізації змісту астрономічної освіти в старшій профільній школі за новими програмами (Мойсеєнко Л. П., учитель фізики та астрономії Миколаївського класичного ліцею Миколаївської міської ради, учитель-методист).

Названо науково-методичні документи якими будемо керуватися:

Наказ МОНу від 20.04.18 № 405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня»

Наказ МОНу від 20.04.18 № 406 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня»

Наказ МОНу від 20.04.18 № 408 "Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня"

7-9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-9 класи» (програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, (оновлена)

8 -9 класи з поглибленим вивченням фізики – Навчальна програма з фізики для 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням фізики, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 983. 11 класи – за навчальними програмами:

«Фізика. 10-11 класи» для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний, профільний) (зі змінами 2016 року);

«Астрономія. 11 клас» (рівень стандарту, академічний, профільний).

Програми розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства

 

З 1 вересня 2018 року учні 10 класів будуть навчатися за новими навчальними програмами.

Так ось, фізика та астрономія в 10 класі починаючи з 1 вересня 2018 року і в 11 класі, починаючи з 1 вересня 2019 року може вивчатися на:

  • рівні стандарту: 3 год в 10 класі і 4 год в 11 класі (сюди входить 1 год астрономії в 11 класі)
  • на профільному рівні 6 год в 10 і 11 класах (сюди входить по 1 год астрономії в 10 і 11 класах).

Як ні з жодного іншого предмета з фізики та астрономії розроблено 2 варіанти програм: перший "фізика та астрономія" - авторський колектив за редакцією Ляшенка О.І., другий - "Фізика" - авторський колектив за редакцією Локтєва В.М., та "астрономія" - авторський колектив за редакцією Яцківа Я.С. Вчитель вправі вибирати, за якою програмою йому працювати. В програмах не вказана кількість годин на вивчення тем, тому вчитель це також може вирішувати самостійно. Основною відмінністю і програмах різних авторів є те, що за програмою Локтєва В.М. коливальний рух вивчається в 10 класі і розділ "Електричне поле" вивчається в 10 класі. За програмою Ляшенка О.І. ці теми вивчаються в 11 класі. В іншому ж розділи програм співпадають.

Під час оголошення конкурсу на написання підручників для 10 класу в перелік були включені як одна, так і друга програма.


 

Крім того З 1 вересня 2018 року в 10-му класі може вивчатись інтегрований курс «Природничі науки». Він впроваджується в межах експерименту, і Міністерство освіти і науки запрошує школи брати участь у пілотуванні курсу.

Експериментальні програми розроблено для класів суспільно-гуманітарного, спортивного та художньо-естетичного спрямування. Через це курс може викладатися лише для учнів, що не планують складати ЗНО із природничих предметів. Викладати курс можуть вчителі природничих предметів без обов’язкового проходження курсів підвищення кваліфікації.

Навчальним планом до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 408, на вивчення цього курсу передбачено 4 години на тиждень. Викладати курс «Природничі науки» можуть вчителі, які викладають предмети «Фізика», «Біологія», «Хімія», «Географія». Передбачається, що весь курс викладає один вчитель.

Для використання з 1 вересня 2018 року Колегією МОН схвалено 4 проекти навчальних програм інтегрованого курсу «Природничі науки»:

Потрібно зазначити, що підручників під ці курси написано не буде.

Так ось, хоч і написано, що курс "Природознавства" може викладати будь-який вчитель природничих предметів, але це не 5 клас, де рівень "Природознавства" доступний вчителю природничнику, а це...


 

Майстер-клас «Сучасний підручник фізики як інструментарій компетентнісно-орієнтованого навчання: шляхи ефективного впровадження» для керівників методичних об’єднань провела Божинова Фаїна Яківна, учитель фізики вищої категорії гімназії № 42 міста Харкова, учитель-методист, автор підручників і посібників із фізики.

Категорія: Мої статті | Додав: hraisa660404metaua (09.09.2018)
Переглядів: 149 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Народження сайту
11 лютого 2017 року
Моя Батьківщина
flag-ukrainy-animatsionnaya-kartinka-0015 Моя Україно прекрасна, пісень і волі сторона. Олександр Олесь
Щорічні конкурси
Вхід на сайт
Пошук