Субота, 27.04.2024, 05:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Творча майстерня вчителя

Меню сайту
Новини сайту
Надія школи
Працюємо і навчаєм
Ми навчаємося не для школи, а для життя. Сенека Молодший День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно. Н.С.Станіславський Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя. Сухомлинський В.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Інформаційні програмні продукти як продуктивний напрямок роботи при підготовці навчально-методичного матеріалу

       Загальновідомо, що викладання фізики у школі вимагає нових методичних підходів до навчання учнів, оскільки використання лише традиційних методів навчання, як показує шкільна практика, сьогодні вже не може бути достатньо ефективним. Потрібно навчати дітей із врахуванням індивідуальних можливостей і запитів школярів та індивідуальних можливостей школи.

     Найважливішим завданням сучасності вважаю реалізацію особистісно орієнтованого підходу до навчання учнів, коли учень із об’єкта педагогічного впливу стає суб’єктом творчої діяльності, що значною мірою впливає на досягнення ним більш високого рівня знань і вмінь, розвитку в школярів пізнавальної самостійності та інтересу до вивчення фізики.

Дидактичними можливостями інформаційно-комунікаційних технологій вважаю:

- індивідуалізацію навчального процесу;

- високий ступінь наочності під час викладання фізики;

- пошук необхідних ресурсів для занять (Інтернет тощо);

- можливість моделювання фізичних процесів і явищ;

- організацію групової роботи;

- забезпечення зворотнього зв’язку в процесі навчання;

- контроль та перевірку засвоєння навчального матеріалу.

      Комп'ютеризація навчання фізиці має свою специфіку. З одного боку, учителеві фізики легше досягти ІК-компетентності. З іншого боку на уроках фізики привчаю до самостійної пізнавальної діяльності: учні виконують багато лабораторних робіт, фронтальних дослідів, демонстраційні експерименти, вирішують різного виду завдання; виконують творчі, дослідницькі завдання. Навчання фізиці у мене завжди було і є проблемним, евристичним. Іншими словами, спеціальний "пізнавальний фон" для роботи з комп'ютером потенційно є. Але при комп'ютеризації уроку фізики слід побоюватися підміни фізичної реальності в різних учбових її проявах псевдореальністю комп'ютерних моделей і аналогій, руйнування колективного характеру діяльності класу. І тому я вважаю доцільним є використання компютерних технологій у випадках, коли не вистачає обладнання, або його зовсім немає, або щоб розширити кругозір учнів.

  • у навчанні варто використовувати лише тоді, коли вони забезпечують здобуття знань учнями, які неможливо або достатньо складно отримати за умови використання традиційного навчання. Дуже важливо навчальний процес організувати таким чином, щоб учень розумів, що завдання вирішує він, а не машина, що лише він несе відповідальність за наслідки прийнятого рішення. Школярі втрачають інтерес до роботи, якщо результати їхньої праці не реалізуються в подальшому, тому необхідно використовувати інформаційні програмні продукти як продуктивний напрямок роботи при підготовці навчально-методичного матеріалу.

      При підготовці до уроків, використовую програми Microsoft Word, Microsoft Power Point. Для учнів виготовляю картки, буклети, брошури, презентації, демонструю відео, використовую музичний супровід.

      Але вважаю помилкою використання відеороликів де йде пояснення нового матеріалу віртуальним вчителем. Спілкування учителя з учнями повинно бити живим. Перед переглядом будь якого відео, обов’язково необхідно налаштовувати учнів на послідуючу роботу. Наприклад переглядаємо відеоролик та даємо відповіді на заздалегідь поставлені запитання; переглядаємо - та складаємо запитання товаришам; переглядаємо - та пояснюємо явище природи, переглядаємо - та складаємо задачу, виконуємо інше творче завдання.

   На уроках інколи використовую віртуальну лабораторію (за матеріалами лабораторних робіт), віртуальні екскурсії до лабораторій інших шкіл тому, що нема необхідного обладнання в нашій школі. Учнів середньої школи зацікавлюю матеріалом, що вивчається, за допомогою фокусів, мультфільмів. Учні старшої школи мають можливість переглядати фільми, відеоролики.

     На уроках астрономії, у зв’язку з тим, що 0,5 години виділяється на вивчення предмету, а матеріал об’ємний, використовую відеофільми з послідуючим виконанням тестових завдань, обговоренням переглянутого матеріалу, узагальненням матеріалу. На уроках природознавства з метою розвитку пізнавальних здібностей учнів, демонструю уривки відео по темі, що вивчається. У мене є зібраний матеріал відео по фізиці, природознавству, трудовому навчанню.

     На уроках трудового навчання під час вивчення різних модулів, показую презентації з роботами майстрів, майстер-класи по різним видам творчості з використанням різних технік виконання робіт. Це полегшує роботу вчителя, зацікавлює учнів, розширює їх кругозір.

   Корисним є використання ІКТ при роботі учнів над проектами з фізики, природознавства, трудового навчання. Діти використовують Інтернет як засіб інформації та компютер для демонстрації проекта в електронному вигляді.

    Особливий вид роботи з компютером – це підготовка до конкурсів. Діти, вчитель обєднує різні види роботи з копютером та в Інтернеті.

     При підготовці до виховних годин, свят, батьківських зборів використовую ІКТ. Батьки мають можливість переглянути відео та обговорити різні ситуації, одержати інформацію від відомих педагогів та психологів. Після кожних батьківських зборів батьки одержують різноманітні пам’ятки, брошури.

   Власний сайт використовую для надання учням та вчителям різноманітних видів інформації:

  • пізнавальний матеріал
  • конспекти уроків, планування роботи
  • фото

     Комп`ютер може використовуватись під час викладання фізики в режимі навчання, тренажера, контролю. Працюючи в режимі навчання, за допомогою мультимедійних програм виводяться на екран монітора навчальна інформація, задаються питання на розуміння запропонованої інформації. Якщо відповідь неправильна, пропонується підказка, як знайти правильну відповідь, або відповідь і ставиться наступне завдання.

   У режимі тренажера на екран виводяться лише тексти запитань, за умови помилкової відповіді надається відповідний коментар; результати відповідей не запам’ятовуються, час на обмірковування завдань – необмежений.

   У режимі контролю варіанти завдань добираються комп’ютером, час на обмірковування обмежений, результати відповідей фіксуються, за наявності помилки дається правильна відповідь і коментар. Після закінчення роботи виводиться список тем, у яких були зроблені помилки, та які потрібно повторити, а також ставиться відповідний бал.

     Таким чином, комп’ютер у навчальному процесі виконує декілька функцій: він є засобом спілкування, створення проблемних ситуацій, партнером, інструментом, джерелом інформації, контролює дії учнів і надає їм нові пізнавальні можливості.

Категорія: Мої статті | Додав: hraisa660404metaua (13.02.2017)
Переглядів: 240 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Народження сайту
11 лютого 2017 року
Моя Батьківщина
flag-ukrainy-animatsionnaya-kartinka-0015 Моя Україно прекрасна, пісень і волі сторона. Олександр Олесь
Щорічні конкурси
Вхід на сайт
Пошук