Субота, 20.04.2024, 07:44
Вітаю Вас Гість | RSS

Творча майстерня вчителя

Меню сайту
Новини сайту
Надія школи
Працюємо і навчаєм
Ми навчаємося не для школи, а для життя. Сенека Молодший День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно. Н.С.Станіславський Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя. Сухомлинський В.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2017 » Травень » 29 » Варіативний модуль «Технологія плетення з бісеру» ТЕМА. Бісерні фантазії
15:03
Варіативний модуль «Технологія плетення з бісеру» ТЕМА. Бісерні фантазії

5 клас.

Варіативний модуль «Технологія плетення з бісеру»

ТЕМА. Бісерні фантазії

МЕТА: ознайомлення учнів з відомостями про історію виникнення та розвиток бісероплетіння,

розвиток фантазії, творчої уяви, вміння співпрацювати під час групової роботи, формування вміння та навичок використання різних видів та способів бісероплетіння під час виготовлення виробу,

виховання дружелюбністі, поваги, естетичного смаку.

Тип уроку: формування і засвоєння нових знань.

Інструментарій:

Модель навчання – інтерактивна.

Методи і прийоми: презентація, міжпредметні зв’язки, індивідуальна робота, робота в групі.

Обладнання:

малюнки, дидактичний матеріал;

інструкційні картки;

ручні інструменти та аксесуари для практичної роботи;

Інструменти та матеріали: кольоровий бісер, мідний дріт, ножиці,


 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Які матеріали необхідні для бісероплетіння?
  • Як підбирати дріт для роботи?
  • Які види бісеру вам відомі?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Б і с е р – це світ, в якому переплітаються найрізноманітніші грані людського таланту, від майстрів, які його створили, до майстрів, які творять з нього. Мініатюрні намистинки, поєднуючись разом, створюють таємничий, чарівний світ. Бісер дарує можливість творити всім без виключення, незалежно від віку, професії, національності, й отримувати від цього радість і задоволення.

Презентація слайдів виробів з бісеру.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Повідомлення теми і завдань уроку.

Тема уроку. Бісерні фантазії

Люди навчилися перетворювати звичайне скло у вишукані речі.

Випереджаюче завдання. Робота в групах (кожна група робить повідомлення про бісер)

І – група: «Історія виникнення і розвитку бісероплетіння»

ІІ – група: «Роль кольору в бісероплетінні». Презентація.

ІІІ – група: «Бісероплетіння і сьогодення»

І група. Історія виникнення і розвитку бісероплетіння

Батьківщиною бісеру вважають Стародавній Єгипет. Тут бісер і намистинки були не тільки прикрасою, а й засобом обміну на інші товари: бісер за своєю цінністю переважав золото і срібло. Виробництво скла в Європі починається саме від прибуття намистин із Єгипту. Потім бісер швидко поширився в Римі та помандрував у Візантію, а звідтіля – до ще молодої Венеції. Венеціанський бісер заполонив увесь світ, приносячи колосальні прибутки своїй країні.

Відкриття Америки надзвичайно сприяло розквіту бісерної справи. Найкращі землі Америки мали «ціну намиста». А в часи рабовласництва в Африці можна було за кілька низок бісеру купити раба.

Назва «бісер» походить від арабського слова «бусра» або «бусер» і означає «фальшиві перли». Метод склоробства випадково відкрили фінікійські купці. Одного разу, під час своєї мандрівки по морю, вони висадилися на берег Сирії і вирішили приготувати собі їжу на багатті. Камені, на яких стояв горщик з їжею, виявилися великими шматками селітри. Від сильного жару вони розплавились і, з'єднавшись із піском, утворили рідке скло. Тому саме фінікійські купці продавали скло й вироби з нього по всьому Середземномор'ю.

Бісерні промисли існували на початку ХVІІІст. В Чернігівській губернії, у Галичині. Особливо були розвинені художні ремесла на Поділлі, Гуцульщині, у Тернополі, Чорткові, Борщі, Городенці, Коломиї, Косові, Чернівцях. Продавали вироби на місцевих ярмарках або їх пересилали в Москву, Петербург, Київ, Полтаву.

Намистом прикрашали одяг, шию, руки, ноги. В Індії такі вироби називали хар, в Ефіопії - чале, в Болгарії, Румунії, Молдові – гардан, у Білорусії – горлячки, в Україні – гердан, сиплячки, в Литві – каролінес, у Росії – ожерелки, цепочки та фенєчки.

Отже, довгий і складний шлях пройшов бісер, щоб тепер радувати нас своєю красою.

ІІ група. Роль кольору в бісероплетінні. Презентація.

Вважається, червоний колір – колір любові. Але в бісерних виробах це не так. Червоні та оранжеві відтінки бісеру дуже добре захищають свого господаря від «лихого» ока. Однак велика кількість бісеру цього кольору може викликати у людини сильні шлункові або кишкові розлади.

Жовтий колір також добре захищає. Жовтий бісер з металевим блиском має властивість притягати прибуток до господаря.

Якщо у вас є проблеми, пов'язані з самотністю, то найкраще підійде голубий або зелений колір без металевого блиску.

Чорний і білий бісер без металевого блиску дуже добре очищає біополе людини від негативних емоцій, робить його роздум твердим, а волю – непохитною. Бузковий бісер з металевим блиском наближає до нових романтичних стосунків.

ІІІ група. Бісероплетіння і сьогодення

У наш час за допомогою новітніх технологій промисловість випускає модні прикраси, які можуть задовольнити смак будь-якої людини. Проте ручна робота – це красиво, оригінально і дуже дорого. За багато століть бісер аніскільки не втратив своєї цінності.

У скринях наших прабабусь можна знайти чимало чарівних речей, оздоблених бісером та дрібним намистом. Тканини того часу були нестійкими і часто псувалися, речі виходили з моди, і тоді бісер обережно випорювали, промивали і використовували в нових виробах.

У дітей, які займаються бісероплетіння, розвивається моторика, посидючість, кольоросприйняття. Дівчатка плетуть собі різні прикраси, а хлопчики перетворюють бісер на сувенір або іграшку.

Правила роботи з бісером:

- Працювати з бісером на білій серветці,

- Брати на урок лише необхідний бісер і в необхідній кількості,

- Брати бісер із серветки дротиною або голкою,

- Виявлений у ході роботи брак бісеру, відкладати в окрему коробочку, щоб не поранити руку,

- Місце роботи повинно бути добре освітленим.

VІ. Практична робота.

Продовжуємо роботу в групах.

І група – сувенір Ящірка,

ІІ група – сувенір Одноріг

ІІІ група – брошка – «Букет квітів».

Фізкультхвилинка

VІІ. Підсумок уроку.

Виявлення недоліків у роботі. Корекція роботи.

VІ. Р е ф л е к с і я

- Що сподобалося на уроці?

- Які труднощі виникали при виготовлені виробу?

- Як здолали труднощі?

- Що корисного взяли для себе з сьогоднішнього уроку?

VІІІ. Домашнє завдання.

Категорія: Конспекти з трудового навчання | Переглядів: 459 | Додав: hraisa660404metaua | Теги: вироби з бісеру | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Народження сайту
11 лютого 2017 року
Моя Батьківщина
flag-ukrainy-animatsionnaya-kartinka-0015 Моя Україно прекрасна, пісень і волі сторона. Олександр Олесь
Щорічні конкурси
Календар
«  Травень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Вхід на сайт
Пошук